نگاهی به برخی قابلیت های کلیدی موجود در اندروید M

نوشته شده توسط:صالح جعفر | ۰ دیدگاه
 

Android-M

 

 

گوگل در جریان کنفرانس I/O نسخه جدید سیستم عامل خود را معرفی کرد. البته این نسخه یک پیشنمایش از نسخه آینده اندروید است که برای توسعه دهندگان ارائه شده است. اندروید M نام آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل است که از این لحظه راه طولانی توسعه آن آغاز شده است. گوگل سال گذشته نیز در ابتدای تابستان اندروید L را به نمایش گذاشته بود که پس از چند ماه در پاییز سال گذشته نسخه نهایی آن را با نام اندروید لالی پاپ معرفی کرد.

گوگل در اندروید M بیشتر به کیفیت توجه داشته است. اندروید L یا همان لالی پاپ یک جهش بزرگ در کیفیت و ظاهر نسبت به نسخه های قبل بود و حالا اندروید M نیز به نظر میرسد ادامه راه اندروید آب نبات چوبی باشد. این نسخه هر چند که یک نسخه پیش نمایشی از اندروید بعدی است اما قابلیت های کلیدی آن میتواند ما را بیشتر با اندروید M آشنا کند. در ادامه با هم مروری به برخی قابلیت های کلیدی این نسخه خواهیم کرد.

 

دسترسی ها:
شاید مهمترین تغییر اندروید M نسبت به نسخه های قبلی مدیریت بیشتر بر روی دسترسی برنامه هاست. در این نسخه کاربر میتواند بر روی دسترسی برنامه ها که هنگام نصب از او پرسیده میشود مدیریت کند. همچنین تمامی دسترسی های برنامه ها در هنگام نصب ارائه نمیشود و برخی از آنها در هنگام استفاده و وقتی که نیاز به آن دسترسی بود از کاربر پرسیده میشود.

باتری:
گوگل در این نسخه از قابلیتی مشابه با قابلیت استامینا اکسپریا استفاده کرده است. مصرف باتری در هنگامی که گوشی به حالت استندبای میرود کمتر میگردد. گوگل معتقد است این قابلیت تا ۱۰۰% میتواند مصرف را کاهش دهد.

پشتیبانی از USB-C:
این نسخه از سیستم عامل اندروید قرار است از USB-C به خوبی پشتیبانی کند. گوگل معتقد است USB-C میتواند شارژ دستگاه را تا ۳-۴ برابر تسریع ببخشد.

لینک برنامه ها:
گوگل برای تعامل بیشتر کاربر با توسعه دهندگان برنامه ها اجازه میدهد که توسعه دهندگان در برنامه لینک خود را قرار دهند و کاربران نیز میتواند با مشاهده لینک ها با سازنده برنامه ها ارتباط برقرار کنند.

Now on tap:
در این قابلیت Google Now به شما کمک میکند تا برنامه ها، کتاب ها و … که نیاز دارید را هر چه سریعتر پیدا کنید.

کنترل صدا ساده:
گوگل در این نسخه کنترل بر روی صداها و هشدار ها را توسط کاربر آسان تر میکند. کاربر میتواند نظارت و مدیریت بیشتری بر روی انواع صداها از جمله موسیقی، آلارم و … داشته باشد.

پشتیبانی از اثر انگشت و پرداخت برای برنامه ها:
این نسخه به صورت پیش فرض به کاربر اجازه خرید برنامه ها از طریق اثر انگشت را میدهد. علاوه بر این اثر انگشت میتواند برای باز کردن قفل دستگاه نیز به کار رود.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...